Massimo Listri 14
Listri Books · 2014
Massimo Listri 14

 

"...Così le sue fotografie dichiarano di essere teoremi dell'assenza, e piacciono per questa implacabile distanza, per la luce irreale, per la realtà, mai tradita, che si fa finzione. Questo è ciò che Listri è diventato in un quarto di secolo..."
Vittorio Sgarbi


"… So his photographs declare to be theorems of absence, and they are pleasing for this implacable distance, for the unreal light, for the reality, never betrayed, that becomes fiction. This is what Listri has become over a quarter of a century. And I am happy to be, now, in the condition to highlight the surprising results..."

Vittorio Sgarbi

"
Così il suo sguardo ha iniziato a cercare luoghi e simmetrie senza particolare importanza monumentale. Un muro, una stanza, una geometria il cui archetipo, la cui radice di memoria fosse piuttosto dentro di lui che nella storia esterna..."

Vittorio Sgarbi

 

" So his gaze began to seek places and symmetries without particular monumental importance. A wall, a room, a geometry, the archetype of which, the root of memory of which, was within him rather than in the external history."
Vittorio Sgarbi